מוס ערמונים

תגיות: מוס / ערמונים
הייתכן חורף ללא מתכון עם ערמונים?
מחבר: משה מחולון
הכי כיף בחורף , כאשר ממש קר (יש דבר כזה בישראל?) לקחת ערמונים טריים לחרוץ בהם חריץ מוצלב בעזרת סכין חדה , להניח בתנור חם מאוד (220 צלסיוס) על תבנית שטוחה, ולחכות בסבלנות עד שהקליפה מתבקעת והריח מתפשט בכל הבית. ואז להוציא, לקלף ולטרוף...
אבל יש משהו לא פחות טעים, אולי אפילו יותר : מוס ערמונים ושוקולד. מוס הערמונים מהווה קינוח חגיגי לליל חורף קר.
מצרכים ל – 4 מנות:
450 גרם ערמונים מקולפים כולל הקליפה הדקה.
6 כפות סוכר
2 כפות אבקת קקאו
4 כפות ליקר שקדים (אמרטו)
240 מ"ל שמנת להקצפה
שוקולד מגורר לקישוט


אופן ההכנה:
להניח את הערמונים בסיר, להוסיף מים כך שיכסו את הערמונים, להביא לרתיחה.
להנמיך את הלהבה, ולבשל עוד 20-30 דקות עד שהערמונים מתרככים. לייבש היטב, ולהעביר לבלנדר או למעבד מזון, יחד עם הסוכר, הקקאו והליקר. לעבד עד לקבלת מרקם חלק. להקציף את השמנת לקצף נוקשה, ולקפל לתוך מחית הערמונים. להעביר את התערובת לגביעי הגשה, ולצנן עד להתגבשות.
להגשה, ממלאים את הגביעים בקצפת, ומפזרים עליהן שוקולד מגורר.

הערה:
ערמונים קלופים ניתן להשיג במרכולים ליד הירקות בשקית שקופה עם נוזלי שימור. לחילופין ניתן לקנות ערמונים טריים ולקלפם בצורה הבאה:
חורצים בערמונים חריץ מצולב בסכין חדה.
עורכים אותם בשכבה בכלי אפייה שטוח, וקולים אותם בגריל או במיקרוגל עד שהקליפה מתבקעת, ואז בעודם חמים קולפים את קליפתם ועורם.


ספר מאכלי החורף של פורום אוכל באתר YNET ופורום מתכונים מאתר מטעמים עדכון חורף 2005 - 2006
דירוג:  (2.7)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם